Chanève cosmetica

De opdracht
Onlangs heb ik meegeholpen met het opzetten van een cosmeticalijn. De productontwikkelaar had een nieuwe crème ontwikkeld, maar hij had nog geen naam of logo voor zijn cosmetica merk. De opdracht was daarom om een naam te verzinnen en om een logo te ontwerpen voor het startende cosmetica merk.
Ontwerpproces
De opdrachtgever heeft mij wat inspiratie meegegeven om de opdracht mee te starten. Aangezien de productontwikkelaar van Chinese afkomst is, wilde hij graag het Yin-yangsymbool in zijn logo verwerkt hebben. Daarom heb ik een aantal variaties, gebaseerd op de vorm van het Yin-yangsymbool, uitgewerkt. Vervolgens heb ik in overeenstemming met de opdrachtgever een logo uitgekozen.

Aangezien er nog geen naam was voor het cosmetica merk, heb ik meegedacht over een passende naam. De opdrachtgever gaf aan dat hij graag een combinatie van de namen van twee dierbaren in het merk wilde laten terugkomen. Hierom heb ik besloten om deze namen te combineren, waardoor de naam Chanève tot stand kwam.
Nadat de naam was goedgekeurd, ben ik het logo verder gaan uitbreiden met de naam van het merk. Hiervoor heb ik eerst het cosmetica potje, waarin de cremè zou worden verkocht, gefotografeerd. Vervolgens heb ik hier digitaal het logo op gezet en heb ik de naam van het merk in verschillende fonts onder het logo gezet. Deze verschillende uitingen heb ik bij vrouwen, de doelgroep van het cosmetica merk, getest. Op basis hiervan heb ik een definitief ontwerp gekozen.